Läns­för­säk­ringar Blekinge

#skitdyrt

Läns­för­säk­ringar Blekinge är ett bolag med stor kom­mu­ni­ka­tiv räckvidd, men för att nå ut till den yngre och inte så för­säk­rings-intres­se­rade gene­ra­tio­nen fick Getsocial i uppdrag att ta fram en kampanj som till­ta­lade 18–25 åringar.

För att fatta allvaret, skapa intresse och sprida kunskap föddes den digitala kampanjen #skitdyrt. Genom en rolig och kaxig tonalitet lyckades vi nå ut till en annars kräsen målgrupp. Kampanjen visade ett gäng vanliga och otursamma situ­a­tio­ner som med för­säk­ring är helt han­ter­bara men, som utan för­säk­ring blir rent ut sagt skitdyra. Där rätt för­säk­ring i rätt tid, blir “the way to go”.

Grann­bo­la­get och våra andra kunder Läns­för­säk­ringar Skåne fick nys om konceptet och gillade det så pass mycket, att de köpte in sig på ett hörn.